Rize’den Türkiye’nin çatısına tırmanış hikayesi

• 1
  • 0

Rize Belediyesi'nde çalışan Serdar Sak, doğa ve dağlara olan ilgisiyle Ağrı Dağı'nın zirvesine ulaşma hedefini gerçekleştirdi.

Türkiye'nin en yüksek noktası olan 5137 metre yüksekliğindeki Ağrı Dağı zirvesine çıkmak için İstanbul, İzmit, Sakarya, Muğla, İzmir, Gaziantep, Ağrı ve Rize'den toplam 27 kişilik bir ekiple tırmandı.

Ağrı dağı zirvesine tırmanış hikayesini anlatan Serdar Sak, “Bu sene bu ilgimi Türkiyenin çatısı olan 5137 metre rakımdaki Ağrı dağı zirvesiyle taçlandırmak istedim. Bunun için Doğubayazıt'ta bir rehberle irtibata geçip, zirve programına yazıldım.İlk olarak sabah araçlarla otelden alınıp 2200 metre rakımdaki çevirme mezrasında indirildik. Eşyalarımız katırlara yüklendi. 8 km yürüyerek 3200 rakımdaki ana kampa vardık. Akşam çadırlarımız da dinlendikten sonra, sabah toparlanıp tekrar yürüyüşe başladık. 4 saatlik bir yürüyüşten sonra 4 bin 200 metre akımdaki 2. Kampa vardık. Burada dinlenip gece 02.00'da zirve tırmanışına başladık 4 bin 950 metre  rakımda kramponlarımızı taktıktan sonra buzul geçişine başladık. Soğuk ve rüzgarlara maruz kalmamıza rağmen zirveye ulaşmayı başardık. Toplamda 32 kilometre yürüyüş ve 3 bin 000 metre yüksekliğe çıktık. “ dedi.

Ağrı dağına tırmanırken yaşadığı anları aktaran Sak,“Ağrı dağı muhteşem bir atmosfere sahip. Dünyanın ve avrupanın çeşitli ülkelerinden ve Türkiyeden onlarca grupla, yüzlerce insanla karşılaştık hasbihal ettik. Türkiyenin çatısında böylesine bir ortamda bulunmak son derece keyifli ve gurur vericiydi. Ağrı dağı zirve faaliyetini başarılı bir şekilde gerçekleştirmekten ve Rizeyi en güzel şekilde temsil etmekten dolayı mutlu ve gururluyum.” ifadelerini kullandı.

Haber : Zeynep Kopuz

Yorum Yap

Rize-Artvin Havalimanı 2 yaşında

• 0
Tıra çarpan cipteki 3 kişi yaralandı

Recep Tayyip Erdoğan hangi yıl doğmuştur?